九龍中浮沉誌

Thursday, June 15, 2006

又上新聞

唔知點解,近半年我間院常常上電視,幾個月前才爆發完諾沃克,今天看新聞報導又再次榜上有名,今次仲要係我個病房添,其實前天返工已知道,不過只是其中一個病人證實有,而另一個病人是由CGAT 於老人院收入病房,根本不是我哋病房本來的病人,那間老人院爆發腸胃炎,才把她隔離,而其餘的3名病人只是懷疑個案,不過為了安全,當然是先把她們隔離,不過最恐怖的消息是那間老人院懷疑各有十多名男、女院友有近似的病徵,如果真的話.........我們的病房就死定了.......希望不會吧.........

5 Comments:

  • Handwashing Handwashing and Handwashing...!!

    Really need to take care care!!

    By Anonymous Anonymous, at 1:46 PM  

  • 而家, 小小野已經好驚. 上星期, 我超過一半的病人都是瀉! 我那區肯定是爆發病毒了.

    By Anonymous Anonymous, at 8:09 PM  

  • Please becareful!!
    Two more patients got Norwalk viruses in KH.

    By Anonymous Anonymous, at 12:21 AM  

  • 無得驚囉........我個 ward 已經有一個 cubicle 要 cohort 收 QE 嘅 norwalk viruses +ve 嘅 step down case ....所以.....哈.....死定了!
    Anyway moomoo thanks !

    By Blogger elly, at 11:55 AM  

  • I am not working in KH gar... I am in Kowloon West cluster. And, I am studying O&T IANS now... nearly finish lu. And need to exam very soon.

    And, we went to KH 3/F Ortho rehab for visit today!! The spine rehab centre... The environment of the Physio and Occup department is so nice la~!! ^__^

    By Anonymous Anonymous, at 10:15 PM  

Post a Comment

<< Home